HTML

Friss bejegyzések

Friss bejegyzések

Címkék

Utolsó kommentek

  • Oszkarinyo: Mi ez a pangás itt nálatok? (2009.12.21. 12:42) Ez a blog...
  • pannacotta: www.utcart.blog.hu Gyertek kommenteljetek!Az utcart egy többszerkesztős utcaszínházzal és public ... (2009.07.08. 19:17) Ez a blog...
  • Boronkay SOma: hááát, olyan ska, funky. Nézd meg youtube-on. És igen, a színház földszinti részében, a Foyerben v... (2009.06.21. 03:22) 15. Nemzetközi Schillernapok - Mannheim
  • Esztipeszti: milyen zenét játszik az a zenekar? hol volt a jó koncert a színházban? a büfében? és milyen színű ... (2009.06.20. 23:05) 15. Nemzetközi Schillernapok - Mannheim
  • Kolozsi Borsos Gabor: Sziasztok! Egy kis tévedés történt a kikotoujsag.blogspot.com/ cím nem a Marosvásárhelyi Színművés... (2008.07.30. 16:17) Ez a blog...
  • Utolsó 20

Archívum

2008.03.12. 13:23 bmartin

Füst Milán: Zongora

  A Ködszurkálók társulata igen kemény fába vágta a fejszéjét. Számomra az előadásukból nem is derült ki igazán, miért választották Füst Milán szövegét. Kérdés, hogy ha abból indulunk ki, hogy minden szereplő őrült, megszállott -ami számomra interpretálásukból érződött-,van-e értelme a drámának. Érdekesebb lett volna talán azzal a folyamattal foglalkozni, hogy hogyan jut el Johanna addig, vagy a körülmények hogyan kényszerítik rá, hogy elhiggye saját hazugságait, végigvigye őket, és mikor jön el az a pillanat, mikor már ha akarná sem vallhatná be az igazságot. Mit jelent számára a zongora, vajon megmenthető-e még ez a család, ez a kapcsolat. Johanna alakja törékenyebb, nem tudhatja ő se és mi se előre, mekkora (ön)csalásba sodorja majd magát. Mikor az apa gyermekeire fogja a kést, a drámát olvasva tényleg elhiszem, hogy feláldozná magát gyermekeiért, a előadásban azonban csak komédiázik, nem érez valódi fenyegetettséget férjével szemben. A darab elején elindul egy jel, ami Johanna és gyermekei viszonyát jellemzi, mikor a gyermek fölébred és inni kér, anyja erre egy pofonnal válaszol. Ez azonban később sincs megmagyarázva, tovább víve.

  Frappáns megoldás a díszlet, mely egyetlen elem, az ajtó átalakításával szervezi az egész darab terét. A társulat játéka fegyelmezett, mégsem eléggé kidolgozott. Nem tartom szerencsésnek az uralkodó és igazságosztó testvér alakját. Értem, hogy erőt és tekintélyt akar sugározni, azonban rendkívül élvezhetetlen egy hangon való üvöltése, mely valamennyi jelenetében ugyanúgy jelenik meg. Tragikusabbnak tartom a férj részegségét, és izgalmasabbnak Johanna és Gerő homályos szerelmi szálát. Az ötödik színész dalokkal kíséri a darabot, és szinte örökös jelenlétével ügyesen hol bekapcsolódik a darab valóságába, hol kívülmarad rajta. Az első dal, a boltban filozofáló vevő, talán tényleg kissé furcsán illeszkedő szövegét adja elő, ami szellemes megoldásnak tűnik. Ám később elveszünk - a dalok vajon miért, milyen szöveget hoznak be. A darab végén közösen énekelt slágerszerű dal a koncertek utolsó dalának különös hangulatába helyez minket. Mégis ha ebben próbálták megüzenni, hogy szerintük miről szól ez a darab, akkor talán nem volt érdemes elővenni.

Khaled-Abdo Szaida

Szólj hozzá!

Címkék: prizmaszínház


A bejegyzés trackback címe:

https://intenzivosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr30377796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.