HTML

Friss bejegyzések

Friss bejegyzések

Címkék

Utolsó kommentek

  • Oszkarinyo: Mi ez a pangás itt nálatok? (2009.12.21. 12:42) Ez a blog...
  • pannacotta: www.utcart.blog.hu Gyertek kommenteljetek!Az utcart egy többszerkesztős utcaszínházzal és public ... (2009.07.08. 19:17) Ez a blog...
  • Boronkay SOma: hááát, olyan ska, funky. Nézd meg youtube-on. És igen, a színház földszinti részében, a Foyerben v... (2009.06.21. 03:22) 15. Nemzetközi Schillernapok - Mannheim
  • Esztipeszti: milyen zenét játszik az a zenekar? hol volt a jó koncert a színházban? a büfében? és milyen színű ... (2009.06.20. 23:05) 15. Nemzetközi Schillernapok - Mannheim
  • Kolozsi Borsos Gabor: Sziasztok! Egy kis tévedés történt a kikotoujsag.blogspot.com/ cím nem a Marosvásárhelyi Színművés... (2008.07.30. 16:17) Ez a blog...
  • Utolsó 20

Archívum

2008.04.01. 08:50 (a)

Le Musiciens du Louvre

Hogy Marc Minkowski, az együttes karmestere a Grenoble-beli próbák során is ugrándozva, az első hegedűs kottaállványán dobolva az ütemet, és egyéb látványosságokkal spékelve vezeti-e zenekarát, indifferens, nekünk cirkuszt csinál – jó értelemben. Mialatt a nagy ecsetvonásaival felvitt Minkowski-gépezet (bocsánat a képzavarért), amely egy percre sem áll le, akár egy virtuóz velencei csónakos, végigutaztat minket egy kiránduláson Saint-Saëns-n, Fauré-n át Canteloube-ig, vissza Kodályon át Carmenig, hogy talán ez a show nekünk jár ki, vagy nekik, és azt dörgöli az orrunk alá, hogy ők megtehetik. Igazi sztárok. Az első sorokban ülők leginkább Minkowski nagyívű ugrabugrálását, ami a dalok között sem áll le (szabályosan elhessegeti magától a mit sem sejtő tolmácslányt, ki ott téblábol mellette zavartan, előtte a fesztivál-közönség, ráadásul már az első percben rákiabált a Zeneakadémia közönsége, hogy gyönge hangjából alig hallani valamit, aztán a Minkowski-féle mulattató atrocitások, vajon mi tartotta vissza, hogy elsírja magát?…), ilyenkor kézzel-lábbal magyarázza a soron következő tételek történetét, és megállíthatatlanul szórakoztat minket, - mindez csak azért bocsátható meg, mert láthatóan a végletekig hisz abban, amit csinál. Alig várja, hogy megmutassa a közönségének („Kezdjük! Kezdjük!” – kiáltja az elején, vaskos karjával kis híján sakkbábuként pöccintve fel a tolmácslányt.) A játékban partnere Anne Sofie von Otter, aki nem kevesebb, mint nyolc alkalommal tér vissza finálé-tapsa után kisebb tapsorgiák begyűjtéséért, hogy a végén aztán magyarul - erősen historikus-drámai stílben - Kodály-népdalokat adjon elő. Természetesen minden hangja frenetikus, és (bármilyen primitíven is hangzik) áthatóan profi. Ettől függetlenül a karmester és von Otter showműsorában volt valami hakniillat, a mozdulatok sietőssége és rutinossága korábbi és eljövendő hasonló mozdulatokat sejtet máskor, más helyen, sokszor. Mindez persze semmit nem von le az este értékéből, épphogy a Zenekakadémia falainak ódon unalmát tölti meg élettel, és nagyítólencse alá helyezi a két sztár mögött meghúzódó elsőrangú zenekart, és Floran Cousin csodálatos fuvolajátékát. És még egy apróság. Az este elején megtudjuk, hogy a hárfa, ami majd fontos szerephez jut az elkövetkező két órában, magát Debussyt is "látta" egykoron. Miután a zenerszerző neve elhangzott, a közönségből egy rövid "Úúúúú" tör ki, és épp olyan gyorsan szakad félbe, ahogy elindult a semmiből. Szalay Álmos

Szólj hozzá!

Címkék: kritikák btf


A bejegyzés trackback címe:

https://intenzivosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr57406137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.